pelempang kelas 1

dengan nama Allah yg maha pengasih lagi maha penyayang.

salam saya ucapkan.
sudah seberapa lama menyepi, insyaallah hari ni ada sesuatu yg saya ingin nak berkongsi.
sepanjang menyepi itu, banyak yg telah difikirkan. adakah semua yg saya dah dapatkan jawapannya, allah saja yg tau.

alhamdulillah beberapa hari yg lepas, waktu camping, kami dapat bermain PAINTBALL. syok jugak bler dapat tau dapat men paintball. al maklum la sblom ni x penah main. masa tgk org len main kat dalam field tu, rasa cam best. pastu marshall yg bertugas panggil kami utk briefing ttg peraturan n cara main. bahaya la jugak sebab dah ada beberapa org yg buta kat malaysia ni sebab x dgr briefing betul2 or terlupa ttg rules sewaktu bermain. waktu tu dah ada sket takut dah~

tp chill je pastu, x main la nak takot2 nih..

sampai masanya, marshall suruh amik mask n marker(paintball gun). cuak sudey~ nak tembak pun x reti. gun yg x berat sgt tuh rasa cam berat sgt2 time tu.. dah cuak punye pasal.
pakai vest, bersarung mask, marker di tangan , kami pun masuk ke field. berjalan nak masuk field tu cam macho la jugak rasenye, cam btol nk g perang je. time tu takot. sblom tu da rancang strategi. x tau jd ke x.

time marshall jerit game start, terus lari ke depan cari tempat nk hide, pastu dah x ingt strategi dah, redah n tembak je.. lari cepat2, yg tau nak dptkan flag je. ok, kat sini bukan nak cite pasal game. tp, kesimpulannya, mmg best n sebagai satu saguhati ada lebam kat tangan sebab kene tembak jarak dekat.

Crite ni saya x crite sesaje.. ada sebab.

pernah tak anda semua, belajar something, n terus kene letak dalam medan tu n diuji sejauh mana anda faham bende tu sbenarnye. n bley ke anda sume buat bende yg baru blajar tu?
ini bukan macam SPM, yg banyak sgt2 buku latihan, siap ada trial. kalau budak mrsm, sampai ada 2 trial. pastu koleksi kertas trial pulak berfail2. banyak sgt.

ini memang xde latihan. sme tu bergantung adakah kte btul2 faham. kalau sebelum ni org lain buat, rasa cam boleh je buat. tapi bile sendiri buat, baru tau susah senangnye. sblom ni tgk rasa cam "ok, insyaallah boleh.. faham kot".. tapi bile buat sendiri, baru tau betapa banyaknye kekurangan, betapa jauhnye lagi perjalanan, betapa banyak persediaan yg septutnya dibuat, dan mcam2 lagi. dan bila dah silap tu, rasa cam kene lempang bertalu2. terpana, terkedu, terpaku, cakap je la ape. insyaallah sume ada. macam kene tembak kat tangan, x expect pulak nak sakit cam tu. bajet x sakit cam tu. tapi bile dah kene berdesing la jugak. dah 3 hari pun lebam x surut lagi.

so, apa akan jadi pasni? kte nak duduk diam n x buat pape ke? give up n x nak lagi? xkan sebab lebam yg sikit ni, saya xnk main paintball lagi? lepas ni, kene la tau, bler dah cover belah kanan, jngan lupa tangan kiri tu masih x terlindung kat sebalik pokok. cbe muhasabah di mana silap kte. pastu, kadang2 kte kata, org lain yg salah. macam2 alasan kte kasi. sebab kte takut nak mengaku silap kte. tp, sbenarnye, ruang nak buat salah tu akan menjadi kecil sekiranya kte btul2 bersedia.

saya x tahu penulisan saya kali ini boleh difahami atau tidak. mungkin juga point yg saya nak terangkan tu tak tersampai. itu, pembaca sendiri lah yg decide kan. lain org, lain ape yg difahami. tapi saya berharap dpt la pengajaran yg cbe sy nk sampaikan.

saya minta maaf.

sblom ni lepas solat bersalam dgn org, saya cakap saya minta maaf. jujur, saya x pernah btol2 merasakan permintaan maaf itu, sbb saya x rasa ape yg perlu dimaafkan. tapi kali ini, saya sebak mengucapkannya. maafkan saya.

maafkan saya.

Comments