Air Mata

Alhamdulillah.


=)


Spring kali ini diserikan lagi dengan Rehlah sisters di Lake Spartivnaya.

15 May 2011.

Bertepatan dengan hari an-nakbah.

Menjadi tema rehlah kali ini.

With the cute pink badges, and palestinian flag colours as the theme of event.

Everyone came with clothes in red, white, green and black.

Yang kreatif sampai ada semua 4 colour dalam satu outfit. Tudung merah, baju hijau, seluar hitam and beg putih.

Like.


Pagi ini agak sejuk. Tapi alhamdulillah hujan tidak turun mengizinkan kami untuk bermain di luar.

Nafas baru.

Saya merasakan kelainan dalam rehlah kali ini.

Mungkin sejak malam sebelumnya ada yang berkampung di Kautsar,

ada yang bertungkus lumus buat menyediakan makanan potluck bersama usrah mate,

atau yang bangun di awal pagi untuk menyiapkannya,

atau yang sekadar menyinggah meramaikan suasana,

Kautsar havoc,

Pagi nya pula ajk dari seluruh moscow berkumpul untuk last briefing.

mungkin sebab saya hanya jadi peserta kali ni.

teruja sikit

Bermain.

Berlari.

Memegang panji.

Berkenalan.

Team hijau yang spirited.

Winning 2nd place. (ok, xperlu kot)


Petang pula, ada yang menyambung usrah di Kautsar.

Kemudian, ada sister yang bercurhat.


Ya Allah, seolah dia dan saya di dunia yang sama.

Saya melihat masalah dia pada diri saya.

Sungguh kata Nabi, "Mukmin yang satu, adalah cermin bagi mukmin yang lain."


Ya, sudah lama hati ini membendung air mata,

terima kasih kepada yang memenuhi Kautsar,

terima kasih kepada yang datang ke rehlah,

terima kasih kepada yang bermain dengan penuh sporting,

terima kasih kepada yang bercurhat,

kehadiran kalian menutup compang-camping iman ku,

syukur pada Allah yang Maha Teliti.


Sungguh Engkau Maha Teliti,

tanpa membiarkan ada sedikit masa yang boleh membuatkan aku terasa dada ini begitu sesak.

sakit seperti sukar untuk bernafas.




-maaf, post kali ini berunsur curahan hati, tiada nilai or pengajaran terselit, sekali lagi, maaf mencuri masa-






Comments