Kembali semula

salam wbt.

bismillah

sunyi.tenang.subuh hari.
sejuk pagi moscow.

kembali kepada rutin harian di moscow.
syukur.

kerana bila cuti , rutin harian lari. tak tahu nak masukkan di mana. boleh kata jarang ada satu-satu masa yang betul-betul lama di rumah. sebelum cuti naqibah minta draft aktiviti ketika summer holiday. bila buat dan tengok, terfikir, bilanya yang duduk lama kat rumah ni. tapi bagus juga kan? boleh pastikan masa yang sikit tu semuanya quality time. sikit ke? almost 3 bulan jugak cuti..

pengalaman best cuti kali ini.
banyak yang pertama kali.

1. pertama kali hidup dengan ummi baru.
rumah kembali berseri dengan kehadiran 'wanita' di dalam rumah. dulu abah saya memang iron man. semua dia yang buat. sangat respect. alhamdulillah, ummi meng'balance'kan semula function abah sebagai abah, dan menyerahkan tugas ummi sebagai ummi. *seronok*. walaupun abah memaaanngg boleh buat semuanya, dan memang abah boleh share cerita dengan anak-anak yang sangat dia sayangi, tapi saya tak boleh nafikan yang abah perlukan seorang yang same mind level (usia&pengalaman hidup) untuk sharing dan lebih-lebih lagi membuat keputusan besar dalam hidup. dan yang paling penting ummi banyak bantu abah untuk lebih berjaya di dunia and especially akhirat. mungkin itu barakah perkahwinan. doakan mereka =)

2. pertama kali practical di hospital malaysia.
an eye opener! insyaAllah lepas ni akan belajar dengan lebih sistematik. sebab ilmu tu bukannya tak ada. tapi tak organize. jadi, to link back all the theories yang dah dipelajari agak sukar. especially bila kita tak apply those ilmu. dan juga nampak apa yang perlu ditekankan dan yang cukup sekadar tahu. dan juga all the bedside manners that russian lacks.. mungkin adab-adab timur (or nusantara) menjadikan malaysian lebih sopan dan menghormati hak pesakit. tips : datang practical malam hari, lagi banyak prosedur boleh buat, sebab, more patient and less other practical students. dan siang, boleh manfaatkan untuk benda lain. (eg : usrah, daurah, politik bersama keluarga, urusan yang hanya boleh buat siang = bank, kedai, etc)

pertama kali ke pantai timur.
pertama kali naik train ke utara.
pertama kali drive dari kampung ( ok, bukan all the way)..

tak perlu cerita lah yang lain ni rasanya.

sekarang sudah di moscow. kembali meng'kilang'kan diri, supaya diri ini menjadi lebih baik dari dahulu, lebih rapat dengan-Nya.
doakan saya =)







Comments

Anonymous said…
:) happy

doakan saya juga! :)
Anonymous said…
salam wbt

sis, lama dah tak update..
busy ye?