Skip to main content

Posts

Showing posts from October, 2010

Betul ke tak ni?

pelik tak bila satu hari kita tengok burung minum air coca-cola?
atau pelik tak bila lembu tengok wayang?

pelik kan tapi mungkin je nak berlaku.
dan bila itu berlaku, dan ada di mana-mana, kita pun akan terbiasa.
dan yang "pelik" tadi dah jadi "biasa"

tapi perkara yang "biasa" tetap tak merubah apa yang "betul", dia cuma... "biasa"..

sebab sebetulnya burung minum bukannya dari coca-cola.burung tu boleh mati kalau minum selalu. sebab sebetulnya dia minum air yang bersih yang dia boleh dapat from natural sources.
sama dengan lembu. tugas dia bukan tengok wayang. tugas dia ragut rumput, produce susu, membiak,etc.. bila dia dah mula masuk wayang, maka dia tak buat tugas dia, maka itu salah bukan?. tapi kalau itu "biasa", ape kita nak cakap lagi kan.

_____________________




pernah tak terfikir ape perasaan orang yang takde tangan?

tapi ada dua jenis kan?

satu, yang memang takde tangan sejak lahir. dua, yang takde tangan due to accident, or pen…

Asr

Demi masa.

It's not about the time that we had wasted.

It's about TIME THAT IS RUNNING OUT.

Just like the asar time.

When the dawn is starting to set.

And the sun is already at the horizon.

Preaparing to give way to the moon.

Blanketing the world with darkness.

Are we ready yet.

Are we ready yet.

Are we ready yet.

For the day when there is no help but Allah.

Tick.Tock.Tick.Tock.

Time is running out.

And we are all in the state of loss.

Except..

iman. amal soleh.saling berpesan utk kebenaran.saling berpesan untuk kesabaran.



may we be among the exceptions.

amin

CUPPA by YummyTummy